Οι ιδιωτικοποιήσεις δημοσίων εκτάσεων και υποδομών, ανεξάρτητα πώς ονομάζονται (αξιοποίηση – ενοικίαση – ΣΔΙΤ κ.α.) εντάσσονται στην ενιαία στρατηγική της ΕΕ και μαζί με τη μείωση της τιμής της εργατικής δύναμης αποσκοπούν να ανοίξουν νέα πεδία για κερδοφορία στους μονοπωλιακούς ομίλους των χωρών της ΕΕ, να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητά τους απέναντι σε άλλα καπιταλιστικά κράτη.
Οι ιδιωτικοποιήσεις και η μείωση του εισοδήματος εργατών – υπαλλήλων, μικρομεσαίων επαγγελματιών και αγροτών πάνε μαζί. Αποτελούν βασικό στοιχείο των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων – μεταρρυθμίσεων που έχουν αποφασιστεί από την ΕΕ και προβλέπονται ακόμα από την ιδρυτική της συνθήκη (ΣΥΝΘΗΚΗ ΤΟΥ ΜΑΑΣΤΡΙΧ). Η καπιταλιστική οικονομική κρίση που ξέσπασε πριν 5 χρόνια έδωσε την ευκαιρία στην ΕΕ να περάσει σε γρήγορη εφαρμογή των προειλημμένων αποφάσεων.
Οι ιδιωτικοποιήσεις άρχισαν πολύ πριν τα μνημόνια: ΟΤΕ – ΔΕΗ – Αεροδρόμιο ΣΠΑΤΩΝ – γέφυρα Ρίου Αντιρρίου – μαρίνες Κέρκυρας και Λευκάδας.
Όσα κόμματα και πολιτικές κινήσεις σήμερα κάνουν πως αγανακτούν και φαινομενικά εναντιώνονται στις ιδιωτικοποιήσεις και την άγρια επίθεση στο εργατικό και λαϊκό εισόδημα, απλά υποκρίνονται. Είναι άλλο πράγμα πώς το βλέπει ο λαϊκός κόσμος, που σε πολλές περιπτώσεις δεν έχει τη δυνατότητα να δει τους στρατηγικούς σχεδιασμούς του κεφαλαίου και των ενώσεων του.
Τα κόμματα είναι συλλογικοί οργανισμοί, έχουν επιτελεία, έχουν πολιτική πείρα και είναι σε θέση να γνωρίζουν τις στρατηγικές επιλογές της ΕΕ και της ελληνικής αστικής τάξης και κάνει το καθένα την ταξική επιλογή του: Έτσι όσα κόμματα σήμερα εμφανίζονται αντιμνημονιακά αλλά τάσσονται υπέρ της ΕΕ κοροϊδεύουν το λαό και προσπαθούν να καλλιεργήσουν αυταπάτες ότι τάχα η ΕΕ μπορεί να αλλάξει, να γίνει πιο ανθρώπινη. Η όλη πορεία της από όταν ήταν ΕΟΚ και μετά μετατράπηκε σε οικονομική και νομισματική ένωση (1991) αποδείχνει ότι ήταν και είναι ένωση των εθνικών αστικών τάξεων των χωρών μελών της με στόχο την συντονισμένη επίθεση στα εργατικά και λαϊκά δικαιώματα και τον καλύτερο ανταγωνισμό τους με άλλα καπιταλιστικά κέντρα και κράτη.
Παράλληλα βέβαια υπάρχει και άγριος ανταγωνισμός μεταξύ των μονοπωλίων των χωρών – μελών της ΕΕ. Το παραμύθι της ισοτιμίας των χωρών – μελών της ΕΕ έχει ξεφτίσει.
Η ρητορική των κομμάτων όπως ΑΝΕΛ, ΣΥΡΙΖΑ, ΧΑ, ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις, είναι βαθιά υποκριτική γιατί τα κόμματα αυτά έχουν σαφή θέση υπέρ της ΕΕ.
Η προωθούμενη από την κυβέρνηση και την ΕΕ ιδιωτικοποίηση πολλών δημοσίων υποδομών στα Ιόνια Νησιά (Λιμάνι – Αεροδρόμια Κέρκυρας, μαρίνες σε όλα τα νησιά) και πολλών δημοσίων εκτάσεων επίσης σε όλα τα νησιά του Ιονίου ζημιώνει τα ζωτικά συμφέροντα της μεγάλης πλειοψηφίας των κατοίκων των νησιών. Ενισχύει με δωρεάν κεφάλαια τους επιχειρηματικούς ομίλους και ανατρέπει τις εργασιακές σχέσεις.
Ο ισχυρισμός των υποστηριχτών των ιδιωτικοποιήσεων ότι θα φέρουν οικονομική ανάπτυξη και θέσεις εργασίας έχει βάση ως προς το εξής: Ασφαλώς και θα υπάρξει ανάπτυξη αλλά αυτή θα είναι καπιταλιστική και η μεγάλη πλειοψηφία του λαού δε θα ωφεληθεί, αντίθετα θα ζημιωθεί γιατί θα αυξηθεί κατακόρυφα το κόστος των παρεχόμενων υπηρεσιών, θα υπάρξουν λίγες και κακοπληρωμένες θέσεις εργασίας, θα αποκλειστεί ο λαός και η νεολαία από τη χρησιμοποίηση και αξιοποίηση των υπαρχουσών υποδομών και δημοσίων εκτάσεων.
Το παράδειγμα της Λευκάδας είναι χαρακτηριστικό και αποκαλυπτικό. Η ιδιωτικοποίηση 580 στρεμμάτων της παραλιακής ζώνης αποκλείει το λαό της Λευκάδας από τη χρήση τους.
Θα επιβάλλει τέλη – φόρους, θα ισχυροποιήσει τον επιχειρηματικό όμιλο ή ομίλους σε βάρος του λαού της Λευκάδας.
Καθοριστικό ρόλο θα παίξει ο αγώνας του λαού και της νεολαίας της Λευκάδας και όλων των Ιόνιων Νησιών που με όλους τους τρόπους πρέπει να εναντιωθούν στις ιδιωτικοποιήσεις και τα άλλα αντιλαϊκά μέτρα, να παλέψουν ούτως ώστε να γίνουν λαϊκή περιουσία όλες οι δημόσιες υποδομές και εκτάσεις, να αποδοκιμάσουν και να καταδικάσουν τις αντιλαϊκές πολιτικές της ΕΕ, της ελληνικής αστικής τάξης και της κυβέρνησης.
Προτείνουμε το ΠΣ να εκφράσει τη ριζική αντίθεση του σε οποιαδήποτε ιδιωτικοποίηση δημοσίων εκτάσεων και υποδομών σε όλα τα νησιά. Ειδικότερα να εκφράσει την κάθετη αντίθεση του στην ιδιωτικοποίηση της παραλιακής ζώνης της πόλης και όλες τις υπόλοιπες εκτάσεις του νησιού της Λευκάδας.
Κέρκυρα, 22-1-2014
Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της ΛΑ.ΣΥ.
Θ. Γουλής
Δ. Μαντζουράτος
Γ. Κορφιάτης
Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της ΛΑ.ΣΥ.
Θ. Γουλής
Δ. Μαντζουράτος
Γ. Κορφιάτης