Δόθηκε στη δημοσιότητα το σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας για το
Νέο και το Τεχνολογικό Λύκειο. Οι αλλαγές θα ισχύσουν για τους μαθητές
που θα φοιτήσουν στην Α' τάξη του Λυκείου στο ακαδημαϊκό έτος 2013-2014.
Δείτε εδώ το ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ, το ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ και τα ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ - ΕΠΙΠΕΔΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο:
Οι μαθητές του Λυκείου θα δίνουν τέσσερις φορές πανελλαδικές
εξετάσεις μέχρι να περάσουν σε κάποιο ΑΕΙ ή ΤΕΙ. Οι πρώτες τρεις θα
είναι από τάξη σε τάξη (από την Α' Λυκείου στη Β', από τη Β' στη Γ', στη
Γ' μία για να πάρουν απολυτήριο και μία για να περάσουν στην Ανώτατη
Εκπαίδευση). Ο απολυτήριος βαθμός από την Α' Λυκείου θα μετράει για την
εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ. Για την Α' Λυκείου ο απολυτήριος βαθμός θα έχει
0,5 συντελεστή. Για τη Β' Λυκείου ο απολυτήριος βαθμός θα έχει 0,7
συντελεστή. Για τη Γ' Λυκείου ο απολυτήριος βαθμός θα έχει 0,9
συντελεστή.
Τα μαθήματα στην Α' Λυκείου θα είναι 100% γενικής παιδείας, στη Β'
Λυκείου θα είναι 80% γενικής παιδείας και 20% κατεύθυνσης, ενώ στη Γ'
Λυκείου θα είναι 20% γενικής παιδείας και 80% κατεύθυνσης. Ο μαθητής θα
μπορεί να λάβει απολυτήριο Λυκείου δίχως να είναι υποχρεωμένος να δώσει
πανελλαδικές εξετάσεις. Οι υποψήφιοι πανελλαδικών θα εξετάζονται σε 4
μαθήματα από 4 γνωστικά πεδία. Ωστόσο, κάθε ΑΕΙ θα έχει τη δυνατότητα να
δίνει συντελεστή βαρύτητας σε μάθημα που θεωρεί σημαντικό. Υπάρχει κι
άλλος συντελεστής που μοριοδοτεί με 1 μονάδα το μαθητή που είχε καλύτερο
αποτέλεσμα στις πανελλαδικές εξετάσεις από τους βαθμούς στις 3 τάξεις
του Λυκείου.
Συνολικά 728 ώρες για 9 μήνες θα δουλεύουν για 9 ευρώ τη μέρα οι
μαθητές των Επαγγελματικών Λυκείων. Προβλέπεται η δημιουργία και 4ου
έτους στα ΕΠΑΛ, το οποίο βαφτίζεται προαιρετικό, αλλά στην ουσία
επιβάλλουν στους μαθητές να το παρακολουθήσουν, αφού μόνο τότε θα
παίρνουν πτυχίο πιστοποίησης. Το σχολείο σε συνεργασία με τον ΟΑΕΔ θα
αναζητά επιχειρήσεις για να προωθηθεί η τζάμπα εργασία της μαθητείας.
Τα αντικείμενα των ειδικοτήτων θα διαμορφωθούν, όπως επανειλημμένα
έχει ειπωθεί εκ μέρους του υπουργείου, με βάση τις ανάγκες των
επιχειρήσεων και κάθε φορά που θα αλλάζει το αντικείμενο θα αλλάζει και ο
εκπαιδευτικός, ο οποίος θα εργάζεται με μορφές ελαστικής απασχόλησης.
Καταργείται ως αυτόνομο μάθημα η Τεχνολογία που διδάσκεται στην Α'
και Β' Τάξη του Γυμνασίου και αντικαθίσταται από ένα θολό μαθητικό πεδίο
με τίτλο «Βιωματικές δράσεις - συνθετικές - δημιουργικές - project».
Στη συγκεκριμένη ειδικότητα, 1.318 εκπαιδευτικοί είχαν οργανικές θέσεις,
άρα 1.318 εκπαιδευτικοί μπαίνουν σε καθεστώς διαθεσιμότητας.
Το μάθημα Μουσικής θα διδάσκεται 2 ώρες στην Α' Γυμνασίου και δε θα
διδάσκεται καθόλου στη Β' και Γ' τάξη. Το ίδιο ισχύει και για τα
Εικαστικά, με χιλιάδες εκπαιδευτικούς να μένουν άνεργοι. Τόσο τα
Εικαστικά όσο και η Μουσική δεν εμφανίζονται πλέον διακριτά ως
επιστημονικά αντικείμενα, αλλά εμφανίζονται ως «πολιτισμός - πολιτιστικές δραστηριότητες»,
οδεύοντας προφανώς προς την πλήρη υποβάθμιση και κατάργησή τους, με τη
μετατροπή και αυτού του δίωρου της Α' Γυμνασίου σε γενικού πολιτιστικού
χαρακτήρα ώρα, που θα μπορεί να διδάσκεται στο μέλλον από οποιονδήποτε.
Παράλληλα, μειώνεται κατά μία ώρα η διδασκαλία στα μαθήματα της
Βιολογίας, της Φυσικής Αγωγής, της Νέας Ελληνικής Γλώσσας, της Ιστορίας
και της Οικιακής Οικονομίας. Επομένως, χιλιάδες εκπαιδευτικοί θα βγουν
ως ...υπεράριθμοι και μπαίνουν σε τροχιά διαθεσιμότητας, κινητικότητας,
απολύσεων.
Σε ανακοίνωση το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σημειώνει:
«Το νομοσχέδιο για το Νέο Λύκειο και το νέο επαγγελματικό Λύκειο, που
θέτει προς διαβούλευση η κυβέρνηση, θα δώσει συντριπτικό χτύπημα στα
μορφωτικά δικαιώματα της νεολαίας.
Κανένας μαθητής, γονιός, εκπαιδευτικός να μην παρασυρθεί και να μην
πιστέψει την προπαγάνδα της κυβέρνησης για το μορφωτικό ρόλο του νέου
Λυκείου, το χτύπημα της παπαγαλίας, την αντιμετώπιση της ανεργίας της
νεολαίας μέσα από τη σύνδεση με την αγορά εργασίας και τη μαθητεία. Το
"Νέο Λύκειο" έχει τη σφραγίδα νέων μεγαλύτερων ταξικών φραγμών στη
μόρφωση, σηματοδοτεί την προσπάθεια του κεφαλαίου να σπρωχτούν τα παιδιά
της λαϊκής οικογένειας από πιο νωρίς στην υποβαθμισμένη ψευτοκατάρτιση
για να γίνουν ακόμα πιο φθηνό και αναλώσιμο εργατικό δυναμικό.
Οι αλλαγές στο Λύκειο και στο ωρολόγιο πρόγραμμα του Γυμνάσιου
επιβεβαιώνουν την ταξική εμμονή κυβέρνησης - ΕΕ - Κεφαλαίου να κρατήσουν
την κατ’ όνομα υποχρεωτική εκπαίδευση ακόμη πιο υποβαθμισμένη και το
Λύκειο σαν το προθάλαμο είτε της ανώτατης εκπαίδευσης είτε της πρώιμης
εκμετάλλευσης των παιδιών.
Η κυβέρνηση:
Στερεί από ακόμα πιο νωρίς από τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας την
αναγκαία για τη σημερινή εποχή γενική μόρφωση ως υπόβαθρο για κάθε
μελλοντική επαγγελματική επιλογή.
Μέσα από ένα πλήθος εξεταστικών φραγμών από πολύ νωρίς, μετατρέπει το
Λύκειο ακόμα πιο έντονα σε εξεταστικό κέντρο που θα είναι πιο στενά
προσαρμοσμένο στη διαδικασία πρόσβασης σε ΑΕΙ-ΤΕΙ. Οι προαγωγικές
εξετάσεις σε όλες τις τάξεις, από δεξαμενή θεμάτων και πανελλαδικό
σύστημα εξετάσεων, θα κρατήσουν ισχυρή την παραπαιδεία των φροντιστηρίων
και την αιμορραγία των λαϊκών οικογενειών.
Το νέο επαγγελματικό λύκειο δίνει ένα πρόγραμμα αποσπασματικών
γνώσεων σε ευθεία αντιστοιχία με τις δεξιότητες που θέλει το κεφάλαιο
για εργατική δύναμη φθηνή και ευέλικτη.
Η επέκταση της μαθητείας δεν συνιστά λύση στην ανεργία, δεν
ικανοποιεί το δικαίωμα για εργασία με δικαιώματα. Η επιλογή κλάδου από
την Α' τάξη του Επαγγελματικού Λυκείου και η τζάμπα εργασία στις
επιχειρήσεις ως μαθητεία αναδεικνύουν το ναυάγιο της επαγγελματικής
εκπαίδευσης μέσα στο πλαίσιο της αστικής διαχείρισης και την προσαρμογή
του σχολείου στις επιδιώξεις των μονοπωλιακών επιχειρήσεων, στην πρώιμη
εκμετάλλευση και την τζάμπα παιδική εργασία.
Τα ΙΕΚ αναδεικνύονται ως οι κατεξοχήν χώροι παρέμβασης των
επιχειρήσεων, η δεξαμενή φθηνών και ευέλικτων εργαζόμενων που θα
πιστοποιούνται κατευθείαν από τις επιχειρήσεις και την αγορά.
Το νομοσχέδιο πρέπει να μείνει στα χαρτιά. Από σήμερα κιόλας, σε κάθε
χώρο εκπαίδευσης να οργανωθεί πολύπλευρη και πολύμορφη παρέμβαση -
αντεπίθεση στο νέο νόμο, η αντιπαράθεση με το αντιδραστικό ιδεολογικό
περιεχόμενο του "νέου σχολείου".
Μπροστά και σε αυτή την εξέλιξη, η λαϊκή οικογένεια, η νεολαία, οι
μαθητές πρέπει να διεκδικήσουν εδώ και τώρα το 12χρονο ενιαίο δημόσιο,
δωρεάν και υποχρεωτικό σχολείο και τις δημόσιες δωρεάν επαγγελματικές
σχολές μετά από αυτό. Σε αυτό το πλαίσιο, η επαγγελματική ειδίκευση
είναι η φυσική και αναγκαία συνέχειά του, κανείς εκπαιδευτικός δεν
περισσεύει και κανένας μαθητής δεν καταγράφεται ως ανήμπορος μπροστά στη
γνώση.
Η νέα γενιά, με την οργάνωση της πάλης της και τη δύναμη της λαϊκής
συμμαχίας, αυτό το δρόμο και αυτό το σχολείο μπορούν να το κάνουν
πραγματικότητα»
Πηγή: 902.gr
Δημοσίευση: Σάβ, 10/08/2013 - 11:25
Τελευταία Ενημέρωση: Κυρ, 11/08/2013 - 21:41