Τη Δευτέρα πραγματοποιήθηκε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής η συζήτηση του νομοσχεδίου για την αναδιάρθρωση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπου έγινε δεκτό με τις ψήφους ΝΔ-ΠΑΣΟΚ,
και το οποίο η κυβέρνηση σκοπεύει να φέρει στην Ολομέλεια την ερχόμενη
εβδομάδα. Η συζήτηση συνεχίζεται την Τρίτη στην επιτροπή με την ακρόαση
των φορέων και τη συζήτηση επί των άρθρων.
Στους στόχους που υπηρετούν οι αναδιαρθρώσεις στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση αναφέρθηκε κατά τη συζήτηση ο βουλευτής του ΚΚΕ Γ. Λαμπρούλης, τονίζοντας ότι η πραγματική απάντηση στις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες βρίσκεται στη διεκδίκηση του ενιαίου 12χρονου δημόσιου και δωρεάν σχολείου. Ο βουλευτής του ΚΚΕ είπε μεταξύ άλλων ότι οι αλλαγές που φέρνει η κυβέρνηση στη δομή και το περιεχόμενο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης συνδέονται με τη συγκεκριμένη στρατηγική της ΕΕ. Πρόκειται για πολιτική που έχει χαραχτεί και έχει επιχειρηθεί να εφαρμοστεί εδώ και χρόνια με στόχο να στραφεί η πλειοψηφία των παιδιών στην επαγγελματική εκπαίδευση.
Σημείωσε ότι το νέο λύκειο μετατρέπεται πιο αποφασιστικά
προγυμναστήριο για την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση και αν
εφαρμοστούν οι διατάξεις του νομοσχεδίου, ένα μεγάλο μέρος των παιδιών
αποκλείεται από την φοίτηση σε αυτό. Σε αντίθεση με τους εκπροσώπους των
υπόλοιπων κομμάτων που υπερθεμάτιζαν για την περιβόητη «αυτοτέλεια του
λυκείου», τόνισε την ανάγκη η υποχρεωτική εκπαίδευση να είναι
δωδεκάχρονη και ενιαία. Σε ό,τι αφορά την τεχνικοεπαγγελματική
εκπαίδευση, είπε ότι στόχος που υπηρετείται και από το συγκεκριμένο
νομοσχέδιο είναι να ετοιμάσει τις στρατιές των μισομορφωμένων εργαζόμενων
που θα καταρτίζονται σύμφωνα με τις ευκαιριακές απαιτήσεις των
επιχειρήσεων για να αποτελέσουν ευέλικτη και φθηνή εργατική δύναμη.
Την προπαγάνδα που εμφανίζει το συγκεκριμένο νομοσχέδιο σαν απάντηση σε παθογένειες επανέλαβαν οι εκπρόσωποι της κυβερνητικής πλειοψηφίας. Από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ επισημάνθηκε μεν ότι το νέο λύκειο αποκλείει πολλά παιδιά ωστόσο φάνηκε για μια ακόμα φορά η συμφωνία στο διαχωρισμό γενικής και τεχνικοεπαγγελματικής εκπαίδευσης μετά το γυμνάσιο. Την ανάγκη να λαμβάνονται υπόψη οι εξελίξεις στην ΕΕ σε ό,τι αφορά την εκπαίδευση, επισήμανε μεταξύ άλλων η εκπρόσωπος της ΔΗΜΑΡ.
Το ΚΚΕ καλεί σε άμεση οργάνωση της πάλης ενάντια στην αντιδραστική ανατροπή στο σχολείο.
* Διαβάστε στον «Κυριακάτικο Ριζοσπάστη» της 1/9/2013 άρθρο της Τασίας Τσατσούλη, μέλους της ΚΕ του ΚΚΕ και υπεύθυνης του Τμήματος Παιδείας και Έρευνας του ΚΚΕ
Λύκειο προσδεδεμένο με την πρόσβαση στα ΑΕΙ
Η βαθμολογία και στις τρεις τάξεις, σε όλα τα μαθήματα,
γίνεται κομμάτι της διαδικασίας εισαγωγής στην Ανώτατη Εκπαίδευση, με
αποτέλεσμα ο ανταγωνισμός μεταξύ των μαθητών να επεκτείνεται και τα φροντιστήρια να αποκτούν «αναβαθμισμένο» ρόλο.
Οι γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις γίνονται ενδοσχολικά
μεν, αλλά με τα μισά θέματα να τα καθορίζει ο καθηγητής και τα άλλα μισά
να αντλούνται με κλήρωση από «τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης
δυσκολίας». Η «τράπεζα θεμάτων» εισάγεται με το νομοσχέδιο και ορίζεται
ότι υπεύθυνος για την οργάνωση και λειτουργία της θα είναι ο νεοσύστατος
«Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων» σε συνεργασία με το Ινστιτούτο
Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Δεν διευκρινίζεται όμως τίποτα παραπάνω στο
νομοσχέδιο σε σχέση με το πώς θα λειτουργεί η τράπεζα, σε ποιους θα
είναι προσβάσιμη, κάθε πότε θα ανανεώνεται κ.ο.κ.
Ο ίδιος οργανισμός θα προσδιορίζει επίσης την εξεταστέα
ύλη «με θεματικό προσδιορισμό». Αυτή η διατύπωση αφήνει περιθώρια να
ερμηνευτεί ότι παύει ο προσδιορισμός της ύλης πάνω σε συγκεκριμένες
σελίδες του σχολικού βιβλίου.
Απαραίτητη προϋπόθεση για την προαγωγή και την απόλυση
του μαθητή σε κάθε τάξη είναι να έχει γενικό βαθμό πάνω από 10 και μέσο
όρο προφορικής και γραπτής βαθμολογίας πάνω από 10 στη Γλώσσα, στα
Μαθηματικά (Γενικής Παιδείας) και στα μαθήματα της Ομάδας
Προσανατολισμού που έχει επιλέξει ο μαθητής, ενώ στα υπόλοιπα μαθήματα
απαιτείται βαθμός πάνω από 8. Αν ο γενικός του βαθμός είναι κάτω από 10
επαναλαμβάνει την τάξη, ενώ αν έχει γενικό πάνω από 10 και πέσει κάτω
από τη βάση (10 και 8 αντίστοιχα) σε επιμέρους μαθήματα επανεξετάζεται
σε αυτά τα μαθήματα.
Οι μαθητές της τελευταίας τάξης του Γενικού Λυκείου
επιλέγουν ένα από τα πέντε «επιστημονικά πεδία ειδίκευσης» ανάλογα με
τις σπουδές που σκοπεύουν να ακολουθήσουν και, εφόσον πάρουν απολυτήριο
λυκείου, εξετάζονται πανελλαδικά στα τέσσερα μαθήματα που αντιστοιχούν
στο πεδίο ειδίκευσής τους. Για την επιλογή για την Ανώτατη Εκπαίδευση
προσμετρώνται οι βαθμολογίες στις πανελλαδικές εξετάσεις και ο «βαθμός
προαγωγής και απόλυσης», τον οποίο συγκροτούν οι γενικοί βαθμοί της Α',
Β' και Γ' Λυκείου πολλαπλασιαζόμενοι με τους συντελεστές 0,4, 0,7 και
0,9 αντίστοιχα.
Ενίσχυση της κατάρτισης
Η πρόθεση να στρέψει περισσότερα παιδιά στην πρόωρη
κατάρτιση αντί να ικανοποιήσει τη σύγχρονη ανάγκη για παροχή γενικής,
στέρεης γνώσης μέχρι την ηλικία των 18 ετών, ομολογείται και στην
εισηγητική έκθεση του νομοσχεδίου, όπου εμφανίζεται ως αρνητική η
προτίμηση στο Γενικό Λύκειο. Ως «εναλλακτική» προβάλλονται το
Επαγγελματικό Λύκειο και οι Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ) που
θα αντικαταστήσουν τις ΕΠΑΣ. Δομές της επαγγελματικής κατάρτισης θα
είναι επίσης τα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ), τα Κέντρα
Διά Βίου Μάθησης και τα Κολέγια που θα λειτουργούν κάτω από την εποπτεία
της Γενικής Γραμματείας Διά Βίου Μάθησης και δίνεται η δυνατότητα να
λειτουργούν και από ιδιώτες. Χαρακτηριστικό των νέων ρυθμίσεων είναι η
επέκταση στα παραπάνω του θεσμού της «μαθητείας», της εκμετάλλευσης και
τζάμπα εργασίας. Στα ΕΠΑΛ η μαθητεία θα γίνεται σε ένα τέταρτο έτος
«προαιρετικό» αλλά στην ουσία υποχρεωτικό προκειμένου ο σπουδαστής να
πάρει ένα πιστοποιημένο πτυχίο.
Πηγή: 902.gr
Δημοσίευση: Δευ, 02/09/2013 - 19:38
Τελευταία Ενημέρωση: Δευ, 02/09/2013 - 19:39